Pierwsze z listy

Witam witam i o zdrowie pytam. A tak na prawdę moje nie zbytnio zdrowie ostatnio i nastrój. Ale tutaj to nie o tym.
Post wcześniej dodałam listę książek, które chcę przeczytać. Teraz piszę, żeby się pochwalić, iż mam u siebie już kilka pozycji z tej listy. Moja wina, ale ostatnimi czasy zapomniałam o bibliotekach... W głowie mam to, że chcę zbierać własne książki, żeby kiedyś mieć wymarzoną bibliotekę, w której znajdzie się prawie wszystko, tak jak u Borejków (rodzina z serii pt. "Jeżycjada" M. Musierowicz.
Ale co wybrałam i co wzięłam?
 
George Orwell "Folwark zwierzęcy"
Czemu to? Nigdy nie przeczytałam tej książki, która chyba w pewnym czasie była nawet lekturą szkolną, na pewno w USA jest. Ktoś mi powiedział, że mi się spodoba, przeczytam i zobaczę na własne oczy. Ale bardzo się cieszę, że w końcu będę miała tą okazję.
 
Arturo Perez - Reverte "Klub Dumas"
Mimo, że nie jestem w tym klubie w normalnym świecie, to chętnie zobaczę co proponuje nam ten hiszpański pisarz. Chyba dlatego to wybieram, bo podobno to świetny autor. To będzie moje pierwsze spotkanie, a mam na liście jeszcze jedną pozycję Arturo.
 
Michaił Bułhakow "Mistrz i Małgorzata"
Zbijcie, ale tą książkę miałam tyle razy w swoich dłoniach, ale dopiero teraz skusiłam się do przeczytania jej.
 
Mario Vargas Llosa "Rozmowa w Katedrze"
Moja dawna pani od hiszpańskiego powiedziała, że to właśnie ten pisarz spowodował, że będzie studiowała hiszpański. Zaciekawiło mnie to, więc kilka lat temu zamówiłam jego pierwszą książkę, która się okazała bajką dla dzieci, ale z bardzo głębokim morałem, nie tylko dla dzieci. Czytałam jeszcze jego najnowszą książkę, a ta jest trochę starsza bo z lat 70. Pokładam w niej wielkie nadzieje i się nie mogę doczekać.
 
Gustaw Flaubert "Pani Bovary"
Mój nauczyciel z liceum ciągle o niej coś wspominał i w końcu muszę ją przeczytać, chociaż ktoś mi powiedział, żebym ją od razu wyrzuciła przez okno, ale wiemy o czym jest i bądźmy ostrożne, żeby za bardzo tytułowa bohaterka na nas nie wpłynęła.
 
 
 
Buziaki

Komentarze

Popularne posty