Moja ostatnia książka

Z racji takiej a takiej mam pewne ograniczenia w wyborze książek, które teraz mogę czytać.
Dzisiaj skończyłam "Inny świat" autorstwa Gustawa Herlinga - Grudzińskiego. 
Jest to książka składająca się z wspomnień autora z czasów, gdy przebywał w więznienach sowieckich w okresie II wojny światowej.

Jeśli tej pozycji nie czytaliście, 

z całego serca zachęcam, ponieważ ta książka daje nam dużo do myślenia. Mi dała.
Autor pokazał nam jak naprawdę wyglądały łagry. Opisy są przerażające, a fakt, iż to są autentyczne historie, skłania nas do pytań: jak mogło dojść, że ludzie traktują tak innych ludzi. Choć faktycznie, więźniowie wątpili w człowieczeńswto swoich prześladowców:


    "... za kogo się tak modlisz? - zapytałem go kiedyś, nie mogąc usnąć. - za wszystkich ludzi - odpowiedział spokojnie. - za tych co nas trzymają, też? - nie - odparł po namyśle - to nie są ludzie." 



                                                                                          Gustaw Herling - Grudziński "Inny świat"


Szczerze was zachęcam do sięgnięcia po tą pozycję, jeśli jej nie czytaliście, oraz polecam dla tych, którzy mieli z nią styczność, żeby sobie ją odświeżyli. Ja o niej nie mogę przestać myśleć. Mam nadzieję, że ludzie, którzy doświadczyli tego okrucieńswta, odzyskali swój spokój w Niebie. 

Komentarze

Popularne posty